Infolinia __ 800 120 322
Znajdź urządzenie

Najczęstsze problemy

Opis problemu:

Czytnik wyświetla wiązkę czytającą. Po przeskanowaniu kodu kreskowego skaner wydaje dźwięk potwierdzający przeczytanie kodu, jednak nic się nie przesyła do kasy/komputera.

Prawdopodobna przyczyna to zła konfiguracja wewnętrzna czytnika – należy z książki programowania skanera wczytać wartości domyślne (Recall defaults).
Uszkodzony interfejs komunikacyjny lub kabel komunikacyjny – należy wymienić uszkodzony podzespół w Autoryzowanym Serwisie.
Zła konfiguracja hosta  –  należy sprawdzić konfigurację kasy lub programu komputerowego.

Opis problemu: 

Skaner po przeskanowaniu kodu nie przesyła danych do hosta i zapala się czerwona kontrolka. Czytnik „zawiesza się” i wyłącza się wiązka skanująca.

Prawdopodobna przyczyna: Zła konfiguracja wewnętrzna urządzenia. Spróbować wczytać wartości domyślne (Recall defaults).
Uszkodzenie płyty głównej – uszkodzony podzespół należy wymienić w Autoryzowanym Serwisie

Opis problemu: 

Posiadamy czytnik z interfejsem klawiaturowym, który chcemy podłączyć do kasy, która posiada tylko interfejs RS. Czy wystarczy zmienić kabel?

Odpowiedź: Nie wystarczy wymiana samego kabla, należy wymienić również interfejs komunikacyjny w skanerze. Chyba, że posiadamy skaner w wersji multiinterfejsowej (kilka portów komunikacyjnych).

Opis problemu: 

Jak ustawić skaner, aby przed (lub za) przeczytanym kodem wstawiał inny znak (np. literę „K” lub inny znak z tabeli ASCII).

Odpowiedź: Aby wstawić dowolny znak z tabeli ASCII przed lub za przeskanowanym kodem, należy w czytniku uaktywnić funkcję przedrostków (prefiks lub sufiks). Prefiks odpowiada za znaki wprowadzane przed kodem, a sufiks odpowiada za znaki wprowadzane po kodzie. Korzystamy przy tym z książki programowania skanera, sekcja Prefixes/Suffixes.