Infolinia __ 800 120 322
Znajdź urządzenie
Wsparcie techniczne
801 800 111

Okiem eksperta

Razem stajemy się lepsi – współpraca technologiczna Posnet i McDonald’s

22 października 2018, Poniedziałek
Autor:
Rafał Stasiak

Posnet już od wielu lat dostarcza rozwiązania technologiczne dla restauracji McDonald’s. Nasza współpraca rozpoczęła się od zaopatrywania amerykańskiego lidera w drukarki fiskalne, jednak przez lata zaowocowała stworzeniem wielu innych nowoczesnych projektów. Przez ten czas sieć restauracji McDonald’s rozrosła się na cały kraj, a urządzenia i rozwiązania technologiczne Posnet zagościły na stałe w każdej placówce firmy w Polsce.

Stabilny i bezawaryjny system sprzedażowy
 
Rozwój sieci McDonald’s od początku charakteryzował się wysoką dynamiką i szybko rosnącą ilością klientów. Dlatego jednym z podstawowych narzędzi o które zadbała firma to wydajny i stabilny system sprzedaży. Restauracje potrzebowały systemu informatycznego, który byłby zdolny  do ciągłej pracy 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę. Co ważne, musiał on być gotowy do ewidencjonowania bardzo dużej ilości transakcji jednocześnie. Jednym z kluczowych elementów każdego systemu sprzedażowego w Polsce jest urządzenie fiskalne. Każda ewentualna awaria takiego sprzętu wymusza przerwę w pracy, co jest niedopuszczalne w sieciach sprzedaży o dużym natężeniu ruchu. Drukarki stosowane w McDonald’s zawsze musiały działać niezawodnie przy dużym obciążeniu i jednocześnie zapewniać szybki wydruk paragonów. Obecnie w stanowiskach kasowych znakomicie sprawdzają się produkowane przez nas drukarki fiskalne Thermal HD.
 
Co więcej dzięki współpracy z McDonald’s inne urządzenia zyskały nowe możliwości. Doskonałym przykładem jest popularna obecnie na rynku szuflada kasjerska SKL. Niewiele osób wie, że szereg rozwiązań elektronicznych i mechanicznych w tej szufladzie Posnet zastosował właśnie z uwagi na wysokie wymagania techniczne sieci McDonald’s.

Wydajny system produkcji
 
Charakterystyczną cechą oferty McDonald’s jest jej powtarzalność, wysoka dostępność i szybki czas przygotowania. Klienci praktycznie nigdy nie słyszą w lokalach, że czegoś nie ma, albo że trzeba dłużej poczekać. Dzieje się tak pomimo tego, że restauracje oferują obecnie ponad 90 różnych pozycji asortymentowych, wiele z nich w różnych konfiguracjach. Dodatkowo w amerykańskiej sieci można nawet samodzielnie konfigurować składniki posiłku. Utrzymanie tak wysokich standardów wymaga niezwykle wydajnego systemu planowania i zarządzania produkcją.
 
Bliska współpraca z McDonald’s zaowocowała rozwojem urządzeń Posnet dedykowanych do systemów produkcyjnych. W roku 2011 stworzyliśmy klawiaturę kuchenną BB10S, która podobnie jak szuflada SKL, stała się powszechnie funkcjonującym standardem w restauracjach sieci w Polsce. Poprzednie urządzenia stosowane w McDonald’s były awaryjne i mało funkcjonalne. Zaprojektowana specjalnie na zamówienie sieci klawiatura BB10S została wyposażona w możliwość dostosowania funkcji do potrzeb stanowiska oraz zapewniła wysoką bezawaryjność użytkowania. Po kilku latach okazało się, że urządzenie doskonale wpasowało się w nowoczesny system wspierający przygotowywanie zamówień.

Szybka obsługa popularnych promocji
 
Silna marka wymaga również mocnego wsparcia marketingowego. Firma od dawna stosuje promocje w postaci kuponów rabatowych, które dystrybuuje w różnej formie. Obecnie robi to zarówno w wersji drukowanej, jak też w wersji elektronicznej poprzez specjalnie zaprojektowaną aplikację. Kupony rabatowe okazały się bardzo skuteczne i szybko duża część klientów restauracji zaczęła korzystać z nich na co dzień. Obsługa popularnej promocji zaczęła jednak stanowić problem techniczny, gdyż ewidencja kodów nie mogła zaburzać i spowalniać pracy sprzedawców. Skaner kodów kreskowych zintegrowany ze stanowiskiem sprzedaży musiał szybko i bezbłędnie odczytywać kupony rabatowe zarówno z urządzeń mobilnych, jak i te w wersji papierowej.
 
Dzięki wieloletniej współpracy z McDonald’s eksperci Posnet doskonale rozumieli specyfikę funkcjonowania sieci i szybko znaleźli właściwe rozwiązanie. Do punktów sprzedaży trafiły dystrybuowane przez Posnet czytniki kodów kreskowych Honeywell Xenon 1900g. Te zaawansowane technologicznie skanery posiadają zoptymalizowane sensory odczytu, przez co doskonale radzą sobie z kodami słabo wydrukowanymi i bez problemów odczytują je bezpośrednio z wyświetlaczy LCD. Dodatkowo zastosowane w Xenonie 1900g komponenty pozwoliły skrócić czas dekodowania oraz zmniejszyć wagę i rozmiary urządzenia. Korzystający ze skanera Honeywell pracownicy McDonald’s mogą teraz szybko odczytać kod promocyjny i kontynuować obsługiwanie klienta.

Ewolucja z klasycznego systemu obsługi do „pay and collect”
 
Bardzo ważnym momentem w historii McDonald’s była zmiana modelu obsługi klienta. Nieustanie rosnąca popularność restauracji, a wraz z nią ilość klientów sprawiły, że klasyczny model sprzedaży okazał się niewystarczający. Konieczne stało się wprowadzenie innego rozwiązania, które jednocześnie pozwoliłoby na sprawną obsługę znacznie większej ilości klientów i zapewniło nieco więcej czasu na przygotowanie jedzenia. Firma zdecydowała się na migrację z tradycyjnego systemu kasjerskiego na rozwiązanie typu „pay and collect”. Obecnie w restauracjach zamówienia możemy składać na wielu stanowiskach, natomiast jedzenie wydawane jest w jednym miejscu. System ten gwarantuje dużą przepustowość, jednocześnie pozwalając na domknięcie transakcji przed okresem oczekiwania na odbiór zamówienia. W modelu „pay and collect” klient po wejściu do restauracji może błyskawicznie zamówić jedzenie i za nie zapłacić, przez co w trakcie czekania na odbiór nie wycofa się już z kolejki. Zmiana modelu sprzedaży wymagała jednak zastosowania nowej formy komunikacji pomiędzy obsługą restauracji a klientami.
 
Podstawą rozwoju systemu „pay and collect” było stworzenie samoobsługowych kiosków, które uprościły proces obsługi i odciążyły pracowników w godzinach szczytu. Zamówienia jednocześnie stały się bardziej precyzyjne od składanych ustnie. Dodatkowo nowocześnie zaprojektowane menu umożliwia spokojne przejrzenie pełnej oferty, przez co klienci zaczęli kupować więcej niż w tradycyjnej kasie. Aby dostosować kioski do wymogów polskiego prawa zainstalowano w nich produkowane przez Posnet drukarki fiskalne Thermal HD w wersji OLED. Model ten świetnie radzi sobie w każdym miejscu o dużym natężeniu ruchu i doskonale uzupełnił nowoczesne stanowisko samoobsługowe.
 
Natomiast w nowo zaprojektowanych stanowiskach wydawczych musiały się znaleźć czytelne i niezawodne ekrany dotykowe. Obsługa musiała mieć możliwość sprawnego informowania klientów o gotowości zamówienia i potwierdzania jego odbioru. Po przeprowadzeniu konsultacji przedwdrożeniowych z ekspertami Posnet i ukończeniu fazy pilotażowej McDonald’s zdecydowała się na zastosowanie rozwiązań firmy Elo. Do restauracji trafiły trzy modele monitorów dotykowych Elo: 1215, 1517 i 1717. O wyborze urządzeń ostatecznie zdecydowała ich bezawaryjność, odporność na zużycie i energooszczędność.
 
Zaufanie do technologii motorem innowacji
 
Skuteczne wykorzystywanie technologii przez gastronomicznego lidera sprawia, że restauracje sieci nie są postrzegane jak „Fast Food”, a jako „Good Fast Food”. Podczas długoletniej współpracy z McDonald’s mieliśmy okazję wspierać wiele z wprowadzonych w restauracjach nowoczesnych wdrożeń. Zaowocowało to głębokim zaufaniem nie tylko do urządzeń produkowanych przez Posnet, ale również do sprzętu przez nas dystrybuowanego. Obecnie w McDonald’s pracuje ponad 4000 drukarek fiskalnych Posnet, 4000 klawiatur kuchennych BB10S oraz 1800 szuflad kasowych SKL. Dodatkowo w restauracjach sieci znalazło się już 2200 skanerów Honeywell Xenon oraz ponad 2000 monitorów dotykowych Elo. Z entuzjazmem spoglądamy na kolejne innowacyjne projekty w których wspólnie będziemy wyznaczać kierunki rozwoju technologii dla branży gastronomicznej.
 

Najczęściej oglądane

28.11.2018
Rafał Stasiak
Potrzeba bohatera - monitory Hisense MD1 ...
Monitory
czytaj więcej
22.10.2018
Rafał Stasiak
Razem stajemy się lepsi – współpraca tec ...
Zagadnienia fiskalne Auto ID Monitory
czytaj więcej

Przeczytaj także

22.06.2018
Grzegorz Wdowiński
Magazyn jako centrum dowodzenia
Zagadnienia fiskalne Auto ID
czytaj więcej
04.11.2016
Piotr Marzec
Kasa fiskalna poza schematem
Zagadnienia fiskalne
czytaj więcej

wróć do listy