Infolinia __ 800 120 322
Znajdź urządzenie

Naturalne zużycie ekranów rezystywnych

Technologia dotykowa AccuTouch należąca do grupy rezystywnych ekranów dotykowych w naturalny sposób ulega mechanicznemu zużyciu w trakcie pracy.

Przezroczysta warstwa poliestru oraz separatory pod wpływem dużej liczby naciśnięć w jednym miejscu zmieniają swoje właściwości mechaniczne i elektryczne. Ekran dotykowy staje się w często używanych miejscach matowy a na jego powierzchni pojawiają się ślady przetarcia powłoki poliestrowej. Elo Touch Solutions gwarantuje, że wytrzymałość mechaniczna technologii AccuTouch wynosi 35 milionów nacisków z siłą 20 gramów na obszar o powierzchni 5mm2

Zdobyte przez Posnet doświadczenie wskazuje, że ekrany AccuTouch zazwyczaj przeżywają cały okres eksploatacji urządzenia. Poniżej przedstawiamy klasyfikację czynników posiadający największy wpływ na tempo zużycia rezystywnego ekranu dotykowego:

Typ wskaźnika

Zdecydowanie najmniej zużywa ekran obsługa za pomocą palca. Najczęstsze błędy podczas obsługi ekranów rezystywnych to stukanie w ekran długopisem lub rogiem karty magnetycznej. Problem stanowią również dłuższe paznokcie.
Miejsca typu dyskoteki, w których obsługa klientów odbywa się bardzo szybko i zarazem występuje duża rotacja personelu bardzo często stosowane są niewłaściwe wskaźniki (najczęściej karty magnetyczne wykorzystywane do logowania kasjerów). Trwałość ekranów rezystywnych w takim środowisku nie przekracza zazwyczaj roku czasu.

Częstotliwość operacji

Zalecamy, aby unikać ekranów rezystywnych w środowisku o dużym natężeniu ruchu. Dobrym przykładem jest kasa w sklepie spożywczym, gdzie wystawiane jest kilkaset paragonów dziennie. Przy okazji każdego paragonu wykonywane jest od kilkudziesięciu do kilkuset operacji na ekranie dotykowym. Zużycie będzie na tyle szybkie, że ekrany dotykowy wymagał będzie wymiany już po pół roku.

Zdecydowanie zalecamy, aby przed zakupem urządzenia przemyśleć wybór właściwej technologii dotykowej. W przypadku ewentualnych pytań lub wątpliwości do Państwa dyspozycji są specjaliści z Działu Wsparcia Produktów Systemowych Posnet: dwps@posnet.com lub tel. +48 22 8686888 wew. 210, 202, 220 (pon.-pt. godz. 8-17)